luni, 21 mai 2012

C 65: Runaway Train & Tess

dupa cosmarul care este Amour de Haneke (aproape de nesuportat acest film despre boala si moarte, altfel intens si cu un Trintignant minunat), v. despre filmele de azi pe metropotam aici am fost sa revad unul fin filmel mele favorite, pe care nu l-am mai vazut de vreo 15 ani dar mi-era la fel de proaspat ca ieri, Runaway Train (1985), de Andrei Koncealovski, unul din cele mai bune filme din anii '80 in opinia mea. Copie resturata, brand new, de MGM. Jon Voight, superb, in rolul pentru care am zis mereu ca merita un Oscar, citatul final din King Lear mai puternic ca oricind. Am stat
chiar in spatele lui Koncealovski, si l-am felicitat, asa cum m-am felicitat si pe mine ca am vazut filmul pe ecran mare. si am rams la sale du Soixantieme, sa o vad si eu pe muza mea din adolescenta, Nastassja Kinski, de care eram foarte indragostit, atunci cind am vazut Tess. Nu stiu daca a rulat la noi la cinema chiar atunci, probabil, eram in scoala generala si Nasti era cea mai frumoasa femeie din lume. Asa a si ramas, cu toate ca azi il pretuiesc mai mult pe taica-su :) vezi si cazul Jon Voight :P
Inainte de film Polanski ne-a facut o surpriza, a prezenat un scurt metraj dragut, o anti-publicitate la Prada, Consultatia, cu sir Ben (Kingsley) pe post de psihiatru si Helena Bonham Carter ca pacienta. O glumita somptuoasa, din nou cu muzica de Alexandre Desplat, cadoul sau adus Festivalului la a 65-a editie. Tess (1979) este dedicat: To Sharon. Atit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu