duminică, 30 septembrie 2012

Muse-The 2nd Law

Noul disc MUSE apare oficial pe 28 septembrie in Europa si 2 octombrie in SUA.
live streaming pentru Romania exclusiv pe Radio Guerilla aici.
si in alte parti de aici.
Al saselea album al trioului englez, The 2nd Law, e cel mai ciudatel de pina cum si cel mai eclectic.
Unsustainable, primul single (v. video aici), e in nota bro-step. Dar albumul e cel mai mult spre soundul Queen din anii '80, de pe A Kind oF Magic.
"It's talking about the second law of thermodynamics and how, as a limited ecosystem, we are on the verge of needing an energy revolution in order to sustain the way that we're living. This inner strength we have, this desire to evolve and expand and explore, I do love that about humanity."

-Matt Bellamy-

Am scris aici despre albumul lor anterior, The Resistance, din 2009.
Pe atunci n-a intrat in topul meu pe 2009, dar i-am dat 3 stele jumate din 5, si am zis:
"cel mai ambitios album de pina cum, varza juvenila pretentioasa dar mai interesant decit ultimii 10 ani de Dream Theater, problema e ca prea suna a multe chestii, de la Queen la Rush trecind prin...Depeche Mode, piesa 3: undisclosed Desires, partea a doua e mai interesanta, contine o mini-simfonie (Exogenesis, trei parti, 14 min)"

Albumul a cistigat ulterior premiul Grammy pentru cel mai bun disc de rock al anului 2009.
*
Pe Muse i-ati putut vedea in toamna lui 2007 la Bucuresti (6 octombrie, pe Iolanda Balasz), prin bunavointa firmei Livada ! Si au filmat in Romania la Castel (satul din Cold Mountain si Nunta muta) in 2005 videoclipul la Knights of Cydonia.
Prietenii Andi si John, mari fani, m-au introdus in lumea lor, pe la inceputul deceniului trecut, acum vreo 10 ani deci. Primul album Muse , Showbiz, e din 1999. Nu mi-au placut total niciodata, un trio de muzicieni excelenti, dar prea manieristi (de la Queen la Rush). Cu toate astea fac parte din trioul englez de cultissimi pt secolul XXI (alaturi de Coldplay, Radiohead), iar anul acesta au cintat si la ceremonia de inchidere a Olimpiadei (piesa Survival (care-mi aduca minte total de Sparks) de pe noul album. Albumul nou, The 2nd Law, e o insa o revelatie, asa cum scriu si cronicile, pastisa a ajuns forma de arta curenta, si excesul trupei (they out-queened queen), si performanta striving always ‘to ramp the ludicrousness up to 11’ ;)
primul videoclip: Madness, regizat de Anthony Mandler.

*
iata un interviu extensiv cu ei din The Observer
cronica de album The Observer aici trei stele din cinci
cronica de album The Guardian aici
patru stele din cinci
Eentertainment Weekly: C+
piesa mea preferata so far: Animals (mean bass and bad asss drums) si instrumentalul final (#13), Isolated System, care-mi aduce aminte de dragul meu Mike Oldfield si el prezent la Olimpiada londoneza !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu