vineri, 4 ianuarie 2013

RIP Sergiu Nicolaescu

A inceput anul cu o veste foarte trista pentru mine personal. A murit don Sergiu, in dimineata de 3 ianuarie. Avea 82 de ani. Cu asta s-a incheiat o epoca. Epoca de aur (by all means). La el cu 20 de ani mai tirziu. N-o sa mai existe un personaj de acest calibru in filmul romanesc si nici in viata romaneasca. Controversat, mai ales pentru cariera sa politica de dupa 1990.
A fost eroul absolut al copilariei mele (dintre romani), finalmente l-am cunoscut, am aflat secretele sale si l-am aparat in fata criticilor si denigratorilor (critici si adversari care acum vor spune ca a fost un om bun si un regizor si mai si :>.), nu neconditionat, ci cu respectul pentru trecut, si ingaduinta pentru ultimii ani ai unui om care a fost bolnav de multa vreme incoace, si de care au profitat cu nerusinare cei din jur. In 2009 scriam pe blog de ziua lui, un LMA destul de acid la adresa criticii. Citez:
la TV pe antena unu, cu titlul "comisarul, nemuritorul, supravietuitorul" ! ta-dada-ndau !In fine, cine n-ar fi vrut sa aibe viata lui Sergiu, si celor care zic ca a ingropat cinematografia romana, le zic, sa fie ei sanatosi ! sau ca a luat filme de la gura altora, mai talentati, who the fuck is Alice ? Istoria filmului romanesc ? Valoare si abnegatie si talent ? Dar totodata, stie toata lumea ca am pus trei Sergii in top 10 filme romanesti
(n.a.: Nemuritorii, Cu mîinile curate, Capcana mercenarilor), my bad ! Un fleac, m-am ciuruit oricum singur !

Am vazut ca toate televiziunile au dat aseara filme cu el /de el (Antena 1-Pistruiatul, TVR-Mircea, Pro-Un comisar acuza si Nemuritorii). L-am (re)vazut ultima data in decembrie pe TVR 1 in Felix si Otilia, ca Pascalopol, un alt rol in care moare (ca in majoritatea filmelor sale), dar cum zice copilul din Mircea:
"Tu nu o sa mori niciodata."
Noapte buna, Sergiu !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu