sâmbătă, 25 ianuarie 2014

A Field in England (2013)


A Field in England (wiki aici) e pe lista multora ca unul din cel mai bune filme ale anului 2013. E destul de incalificabil, si i-as zice psihedelic, experimental. Nu numai pt ca e alb-negru si cu stroboscoape si flickereala, dar mie mi s-a parut si cam pretentios.
Variety zice asa: "a psychedelic trip into magic and madness".
Regizorul, Ben Wheatley zice ca a combinat "the more psychedelic elements" from his previous films Kill List and Sightseers and "weaves in our take on historical drama" with the English Civil War.
mie mi s-a parut cel mai apropiat de mediumetrajele An Occurence at Owl Creek Bridge ("La rivière du hibou", 1962), dupa Ambroise Bierce, filmat alb-negru de Robert Enrico, si de primul film al lui Tony Scott, One of The Missing, tot alb-negru si tot dupa Bierce-v.aici.
Mi s-a parut un film dificil si m-am apropiat de el cu greu, vizionarea avind loc pe bucati. Dialogul e greu de descifrat fara subtitluri in engleza, e o limba medievala, doar se intimpla la 1648, in timpul Razboiului Civil englez. Oricum, nu face mare noima. Si, da, as fi vrut la cinema.
Dar, e al patrulea film al teribilistului auteur Ben Wheatley, caruia i-am recenzat toate filmele de pina acum.
De la debutul Down Terrace (2009), la Kill List(2011) la Sightseeers (2012, si preferatul meu), si acum acesta.
Un alchimist, niste ciuperci halucinogene, un cimp, papadii, insecte, un trip, o groapa, pintecaraie si cadre grafice de penisuri bolnave sau in mictiune, soarele obscured by clouds and the dark side of the moon. la un moment dat m-am gindit la, normal, Pink Floyd la Pompei. Si la Flesh and Blood si Nemuritorii, doua din cele mai cool filme medievale. Dar el e mai aproape de Mansuscrisul de la Saragosa, al lui Wojciech Has dupa romanul lui Jan Potocki, probabil de aia i-a placut si lui Scorsese, care ii face reclama in SUA.

A FIELD IN ENGLAND [Trailer] In Theaters & On VOD February 7th from Drafthouse Films on Vimeo.

Scris de Amy Jump, care e si Mrs Wheatley (blogul lor aici)

format: 2.35 : 1, alb-negru.
potential de revizionare: mai ales daca n-ai inteles mare lucru :P
3 din 5, 6 din 10 !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu